jesuslovesyou

Alla inlägg under juni 2012

Av Guds Barn - 5 juni 2012 22:23

  • Hebreerbrevet 11     "Hela kapitlet"
  • (2Kor 5:7) Vi lever i tro, utan att se.
  • (Rom 10:17) Så bygger tron på förkunnelsen och förkunnelsen på kristi blod"
  • (Gal 5:6) När vi lever i gemenskap med Kristus spelar det därför ingen roll för en man om han är omskuren eller ej. Det enda som betyder något är tron på Kristus som får oss att älska våra medmänniskor.
  • (2Kor 4:18) Vi är ju inte inriktade på det som hör till den synliga världen, utan på det som hör till den osynliga. För det synliga ska snart försvinna, medan det osynliga varar för evigt.
  • Paulus som skriver i (2Timo 1:12) Det är också därför som jag får lida, Men jag skäms inte för mitt lidande, för jag vet vem som jag tror på, och jag är säker på att han som gett mig detta budskap att sprida, också kan bevara det ända till domens dag.

1.Trons betydelse:-

   1.Tron är inte emot hjärnan (några säger du är dum, du använder inte hjärnan). Men eftersom vi är människor så har människor sina gränser, och människans gränser kan ingen gå utöver den. Men Gud är obegränsad så han kan skapa saker som är obegränsade. Så när vi tror så ska vi tro på vår hjärna, inte med våra ögon. Eftersom vi är begränsade vi kan inte se Gud för han är obegränsad.


2.Men tron är emot ögat (synen)

Vår tro gör oss övertygda om det eviga livet, även om vi inte kan se det än. (2kor 5:7)

(Joh 11:40) Då sa Jesus till henne: "Sa jag dig inte att om du tror på mig, så ska du få se Guds härlighet?" . Genom den här versen ser man att man behöver tro först för att sedan kan se. Men inte tvärtom.

-Eftersom det är ingen bara en spark i mörkret... men den är en förväntad,, jag bara inte ser vad jag tror på. Eftersom den är osynlig. (2Kkor 4:18) Vi är ju inte inriktade på det som hör till den synliga världen, utan på det som hör till den osynliga. För det synliga ska snart försvinna, medan det osynliga varar för evigt.

Jag får inte himlen om jag inte tror på att den finns. (Apost 16:31) De svarade "Tro på Herren Jesus så ska du bli räddad, både du och din familj" .


3. Tron handlar inte bara om att tycka att det är sant, det är också liv och beteende.

-Stressen och rädslan går inte bort, men den ger bättre självförtroende som gör att människan strävar mer efter vad man tror på. 

(Rom 1:17) Det glada budskapet visar att vi genom ett helt och fullt tro på Jesus kan bli skuldfria inför Gud. Det står ki i skriften: "Den som tror blir skuldfri inför Gud och får leva."

(Heb 11:8) Genom sin tro på Gud lydde Abraham när Gud sa till honom att lämna sitt hem och få till det land som Gud skulle ge honom och hans efterkommande. Han gav sig iväg, utan att veta vart han skulle komma.


4. Vår tro är inte uppbyggd på saker eller händelser, men på en levande person, som vi verkligen tror på vad han säger eller gör för oss, inte på vad vi säger eller gör.

(Heb 11:6) Som ni förstår, är det omöjligt att glädja Gud om man inte tror och litar på honom. Den som vill komma till honom måste ju tro att det finns en Gud och att han belönar dem som verkligen söker honom.




JesusLovesYou   

Presentation


Jesus är utanför och knackar, öppnar du ditt hjärta så kommer han in.

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Tror du på Gud?
 Ja
 Nej
 Ibland ja, ibland nej

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards